16 април 2011 г.

Как да си на правим ... 1.Цвете - Корнелия

За да се изработи това цвете първо ще трябва да имате търпение и да си направите два шаблона. Не се стряскайте, всъщност става много лесно и не изисква кой знае какви специални умения.
1. Изрежете си два квадрата от тънка хартия, която ще може да сгънете лесно. Размерите на страните, както се вижда и на снимката са 7,5 см за единия и 6 см за другия квадрат.
2. Първо ще работим с малкия квадрат. Сгъва се на две по диагонал, за да се получат два триъгълника
3. Сгъваме получения триъгълник на две равни части
4. Отново сгъваме получения триъгълник на две, за да намерим средата.
5. Ей това вече малко трудно ще го обясня, но мисля, че по снимките си личи, какво точно трябва да се направи
6. Изрязваме излишните връхчета
7. Очертаваме листенцето, което ни е необходимо. В случая то трябва да изглежда долу горе по следния начин. Вече сме готови с първия шаблон..
8. Започваме работа по втория по-голям квадрат. Сгъваме го точно както и малкия като повтаряме стъпки 2,3 и 4 също и стъпка 5, но без последното сгъване. Отново изрязваме ъгълчетата.
9. Очертаваме и изрязваме подобно на това листенце, за да се получи втория шаблон. Не е необходимо да бъдете много стриктни в изрязването , защото това ще е само основата, която след това съвсем хаотично ще нарежем, за да станат листенцата по-реалистични.
10.След като сме направили двата шаблона от мека хартия сега сме готови да си направим по-трайни шаблони, които да може да използваме многократно. Това естествено ще стане като очертаем върху дебел картон и изрежем. От готовите твърди шаблони си очертаваме три големи цветя и две от по-малките.
11 до13. Единия малък шаблон нарязваме допълнително, както е показано на снимката и след това с помоща на тънки пинсети или клечка или с каквото друго ви е удобно, трябва да навиете докрай всяко листенце. Не се притеснявайте от това, че навитите листенца ще са разрошени. След като навиете всички листенца си помогнете с ръцете и ги насочете в правилната посока, стиснете с пръсти от всички страни, за да може кръгчето с навитите листенца да заеме формата показана на стъпка 13. На пръв поглед изглежда пипкаво начинание, но всъщност става много лесно и бързо.


14. Второто малко цвете нарязваме по същия начин като първото, но листенцата се подгъват значително по-малко.
15.Сега ще работим с останалите три по-големи цветя. Първо изрязваме малко по-дълбоко към центъра всяко листенце и след това разрязваме всеко листо на две части (точно това направихме и с малките цветя). Следва ‘артистичната’ част, в която с ножичките съвсем хаотично правим извивки по всяко листенце, за да не са еднакви. Тук няма правило, просто действайте по усет и ще получите нещо подобно на това, което съм получила аз. След това съвсем леко с пръсти вгънете листата навътре към центъра.
16. Повторете стъпка 15 и с останалите две цветя като единствената разлика нека да бъде в интензитета на вгъване на листенцата. Накрая трябва да имате следните части:
17. За сглобяването на цветето аз ползвам горещ силикон. Трябва да получите нещо такова:
18. Цветето е почти готово, но си няма тичинки. Аз съм направила два варианта за тичинки. Единия вариант е от навита лентичка черен картон. Височината и дължината на лентичката трябва да прецените сами в зависимост от това, какво ще ви е необходимо за конкретното изработено от вас цвете. При мен дължината е около 20 см , а височината е около 1 см. Тези от вас, които се занимават с квилинг вероятно имат подходящ инструмент за навиване на лентички хартия, но такива като мен, които нямат може да проявят малко креативност и да си направят нещо подобно на това, което съм показала на снимката. Това е дебела игла с по-голямо ухо, която първо съм набила в’дупето’ на един молив и след това съм изрязала връхчето на ухото. Доста неглиже изглежда приспособлението, но върши страхотна работа. И така навиваме си една спиралка и я залепяме както си е, за да направим точинки.
Според мен малко по-интересно се получава ако добавим мъниста и това е втория вариант на тичинка. Аз процедирах по следния начин. Изрязах си лентичка , която да навия, но малко по-ниска около 5 мм и малко по-дълга, за да няма много луфт между навивките. След като навих, залепих края , за да не се разгъва спиралката , намазах я от към лицевата част с горещ силикон и потопих в пликче с мъниста - така успях да покрия силикона максимално с мъниста. Вече сме готови да залепим тичинката, която се получи.
19. Ето това са готови цветя. Жълтото го правих с две формички от изрязващ стенсил на Тим Холц, а лилавото е правено по гореописания начин. Няма особена разлика нали?! Разбира се със стенсилите си спестяваме част от времето, но идеята ми беше да покажа, че стига да има желание всеки може и без инструмент да направи също толкова красиви неща.
Надявам се урока да ви е бил полезен.
Понеже идеята за това цвете ми хрумна покрай една поръчка със сватбено настроение затова и първата ми идея за картичка с него изглежда ето така :

16 коментара:

Ralitsa Tsolova каза...

Много красиво цвете, страхотен урок!

morgiana каза...

Поздрави и от мен! Цветето е страхотно, със сигурност ще си направя и аз.

Addii каза...

Чудесно цвете,страхотен урок!

kami_bonbona каза...

Благодаря за полезния урок :)) Поздрави!

VesiK каза...

Много красиво цвете и чудесен урок :)

Kras каза...

Много интересна и обширна публикация , а защо си изрязала ушето на иглата-продължавай и успех във всичко.

Donika каза...

Много хубава идея за рубриката. Поздравления !

Creations каза...

Идеята е невероятна!!! Цветето е прекрасно и урока е направен разбираемо и добре!
поздрави:)

ЦВЕТНИ ФАНТАЗИИ каза...

Поздравления за новата рубрика! Чудесно местенце, където да се съхранят интересни уроци....а този е точно такъв - браво, Корни! Със сигурност ще го пробвам - обичам да правя цветя..

Поли каза...

Чудесен урок, чакам следващия. Иглата с прерязаното ухо може да се замени със сцепена в единия край клечка за зъби.

Unknown каза...

фантастично цвете! Благодаря за урока :).

KalySto каза...

Много хубав урок и красиво цвете. И аз имах точно това предвид под споделяне на идеи.Браво за инициативата.

Unknown каза...

Страхотен урок,благодаря на Корни!Изключително добра идея е с тези уроци,благодаря и на Деси за тази инициатива.Хубав ден от мен

Korneliya Haralanova каза...

Радвам се, че урока ви харесва :-). Най-голямото ми притеснение беше дали ще съм, способна да обясня достатъчно добре, но се надявам да съм успяла. Аз много обичам уроците и си признавам, че с нетърпение ще чакам следващите :-).
Крас веднага ти отговарям за изрязаното ушенце на иглата. Изрязала съм го, за да може след като се навие лентичката след това лесно да се извади - само издърпваш нагоре през прорязаното ушенце и всичко е ОК. Този вариант на уреда го бях видяла някъде из интернет, не съм го измислила аз ;-). Иначе Поли е дала също много интересна и още по-лесна осъществима идея с прорязана клечка за зъби.:-)

Cvety каза...

Толкова подробно е обяснено, че повече няма как :)
Страхотна идея е рубриката, цветото също - толкова е богато и красиво... ръчно направените цветя (особено на Корнишонка) са ми сред любимите :)

Unknown каза...

Исключиелно полезно и достъпно представено! Браво!!!