17 януари 2018 г.

Картичкофурии представя ... Елена Стоянова

Още от първото и участие в предизвикателствата на Картичкофурии днешната гостенка на Картичкофурии представя... събуди моят интерес с уникалността на нещата, които прави. От тогава внимателно следя прекрасните творби, които създава и се радвам всеки път, когато открия, че се е включила в нашите предизвикателства. Представям ви отблизо една много талантлива майсторка на картички - Елена Стоянова.

Здравейте, казвам се Елена и съм един от многото страстни почитатели на чудото, наречено картичкотворене, макар картичките да са едно от многото творчески вдъхновения, които са неотлъчно с мен, все повече напоследък.

Блогът ми е мястото, в което споделям част от себе си - Made for an Angel
. Когато го създадох, беше с идеята да споделям неща, които са ме впечатлили, да пиша за тях, а понякога и да показвам мои ръчно изработени изделия. По-късно започнах и да участвам в различнни предизвикателства за картичкотворящи, от които черпех много вдъхновение. Разбира се, и наградите за спечелилите в тях не са за пренебрегване, но далеч не са основната причина да участваш.

Ник нямам, използвам името си, изписано на латиница. Хареса ми начина, по който се изписва и реших да е с двойно ‘л’. Така се роди Elli.

Изкуството, в многобройните си форми е част от живота ми откакто се помня.
Първата ми любов в това поприще беше и си остава графиката. Белият лист, молива и гумичката(а по-късно и различни тънкописци) са били винаги с мен, където и да отида. Никога не знаеш кога точно ще те връхлети вдъхновението. Интересът ми към картичките се появи съвсем неочаквано. Бяха започнали да ми стават интересни различни клипове ‘как да си направим’ в ю-туб и блогове на картичкотворящи в интернет. Първите ми картички бяха съвсем импровизирани, с каквото имах под ръка. Скоро започнах да пробвам с различни нови материали като силиконови печати, хартиени цветя и акварелни боички. Акварелните фонове ми допадаха много, макар да използвах от време на време някой друг лист дизайнерска хартия. За пръв път открих текстурните пасти след като гледах клип как можем да си направим такива в домашни условия. Има особена тръпка в това да си направиш нещо сам с подръчни материали, а и доста често е по-поносимия вариант от финансова гледна точка.Така се влюбих и в миск медията, която си пасна чудесно с акварела, особено след като открих акварелните пастели.
С навлизането на дигиталните печати в картичкотворенето, нямаше как да не се захласна и по тях. Оцветявах главно с моливи и акварелни такива. Все повече , обаче, привличаха вниманието ми алкохолните маркери, с които се снабдих съвсем скоро, благодарение на прекрасния ми съпруг, без чиято безрезервна подкрепа нямаше да правя всичко, което правя сега.

Творческият процес за мен е неотлъчна част от живота ми, по-малко преди, когато нямах необходимото свободно време и повече сега, когато разполагам с него, макар все да не ми стига за всичко, което искам да направя, като илюстрациите, които все повече заемат място в ума и ежедневието ми, в опити да нарисувам нещо красиво и различно, което да докосне и други ценители на дигиталните печати и оцветяването.
Повечето свободно време ми дава и възможност да се занимавам с моята племеница, която като всички деца е неизчерпаем източник на идеи, които (признавам си) понякога прилагам.

Местата, от които си набавям материалите са доста, общо взето където намеря това, което ми трябва, главно он-лайн.

Не съм сигурна дали картичката, която показвам тук е първата, с която участвах в предизвикателство при Картичкофуриите, но е първата, която значеше много за мен. С нея направих по-смелите си стъпки в микс медията и използвах принтирана картинка на моя картина, която бях нарекла ‘Радост’ и ми беше много скъпа. Картичкофурийските предизвикателства бяха тези, които ме запалиха по-сериозно по изработването на картички.


Втората картичка, която показвам е заредена с много празнично настроение. Ще я запомня не защото се роди в една от многобройните ми безсънни нощи, а защото се получи съвсем спонтанно сред хаоса от пудра захар, брашно, плодове и какво ли още не на кухненската маса и за пръв път правих снимка на картичка в тази атмосфера, в опит да предам уюта и красотата на Коледните празници.

Реших да включа и още три картички в това число, защото всяка от тях е начало на нещо ново. На тази с рокличката, за пръв път използвах по-смели контрасти и обем. Контрастите постигнах със сенки за очи, още не бях чувала за дистрес мастилата.

Акварелната е първата с нарисувано изображение, съчетано с акварел и хрумнало ми стихче, което ми се стори подходящо да добавя.

Зимната е първата, на която използвах елементи от бирен картон, които са много приятни за работа и можеш да оцветиш каквито си поискаш.

Винаги съм смятала, че щастието е истинско, когато е споделено с другите. Пожелавам на Картичкофуриите дълги години да са все така вдъхновени и присъстващи в живота на картичкотворящите, за да поддържат жив творческия дух и да ни даряват с моменти на споделено щастие.

Няма коментари: