28 март 2017 г.

Как да си направим ... Страничка от албум - Ива Генемуна

Уроче –страничка на албум
1) За страничка с размери 8х8‘‘(20,3x20,3см),изрязвам едно парче картон 8“х8“ и едно 9“х8 ½“
2) По-голямото парче-9х8 ½“,биговам от трите страни по ½“( ½“ е около 1,3см).
3) След като биговам трите страни,изрязвам ъгълчетата и подгъвам навътре.
Залепвам ъглите по начина ,който е показан.
4) Върху тази част ,от страничката, с подгънатите три страни, залепвам парчето картон 8“/8“ и така страничката е готова и представлява един голям джоб.

5)Капачета(крила) на страничката
а)ляво капаче-размери 8“/5“
Биговам ½“ на страната ,която е 5“. Изрязвам ъгълчетата, подгъвам. Подгънатата част залепвам върху страницата.
б)долно капаче-8 ½“х6 ¼“
Биговам ½“ на страната,която е 8 ½“.Изрязвам ъгълчетата, подгъвам и залепвам.
в)горно капаче -7 ½“ х 6 ¼“.
Биговам ½“ на страната ,която е 7 ½“. Изрязвам ъгълчетата, подгъвам и залепвам.
в)джоб върху долното капаче=
Изрязвам парче 7 ¼“ х 5“.Биговам по ½“ трите страни. Изрязвам двете ъгълчета, подгъвам и ги залепвам. Получава се джоб, който залепвам върху долния капак.
Подгънатата част от 1/2“ на всяко капаче,която се залепва на страницата се скрива и не се вижда след като залепя дизайнерска хартия или изрбания цвят картон- в случая аз залепих светлозелен.
Декорирам с дизайнерска хартия трите капачета и джоба!





Страничката е готова! Размерите са в инчове, защото всичко биговам на дъската на Марта Стюарт , свикнах с тях и не преизчислявям в сантиметри.Това е само идея за интерактивна страничка и всеки може да си я направи в размерите ,които иска и в сантиметри.
Всяка страница джоб влиза в пантите на гръбнака-сн.20.

Аз правя т.нар.“Скрити панти“-Hidden hinge, по идея на американската майсторка Кати Орта Кинг-Kathy Orta King Paper Phenomenon.

Накрая искам да кажа ,че този начин на изработване на страничка,капачета,джобчета,естествено не съм измислила аз , а съм се научила от урочета на американки,чиито стил харесвам!
Надявам се да съм била полезна за тези, които сега започвате с албумчетата!

1 коментар:

Росица Караманова каза...

Много полезно и интересно! Техника, която не съм ползвала и честно казано не съм срещала често по нашите земи. Ще пробвам със сигурност! Благодаря за споделения опит!