17 септември 2012 г.

Картичкофурии представя ... KalySto/Калина

Представете се и разкажете нещо за себе си ?

Здравейте Картичкофурии! Казвам се Калина, а повечето от вас ме наричат Кали или KalySto. Това име се появи преди няколко години, когато започнах да правя бижута и съпругът ми каза,че трябва да си измисля «артистичен псевдоним». Получи се естествено от първите срички на двете ми имена и от тогава под майсторийките си се подписвам така.

Кажете нещо интересно относно създаването на блога си?
Без да имам никаква идея с какво се захващам, създадох блога си KalySto http://kalinasto.blogspot.com/ преди близо година и половина, главно за да участвам в предизвикателства. Постепенно той стана част от ежедневието ми, където освен картички показвам и всякакви измайсторени от мен бижута, подаръци и разни съвети и урочета. Най-неочаквано за мен това се превърна и в място, където намерих много съмишленички и няколко момичета, които с усмивка наричам „картичко-приятелки”.

Oт кога правите картички и как започнахте?
От години правя по Коледа и Великден малки подаръчета или картички за приятелите и семейството, но в края на 2010 за първи път си поръчах дизайнерски хартии и, както и друг път съм казвала, беше „любов от пръв поглед”. От тогава почти всеки ден правя наистина или поне в главата си картички.

Какво ви носи хобито и как се отразява на ежедневието ви?
Хобито ми е бягство от натовареното ежедневие и хилядите препъникамъчета, с които е изпълнен живота ни. Винаги съм майсторила нещо с ръцете си - бродерии, плетки, бижута, но в картичките има такъв артистизъм , разнообразие и предизвикателство, който не намерих другаде. Правя ги за близки и приятели, за семейните ни празници и веселите моменти, и най-много ме радват усмивките на получателите им.

Имате ли любим/и материали и как и от къде си ги набавяте?
Най-любими са ми дизайнерските хартии и печатите.Обичам да работя с качествени материали, и се радвам, че толкова български фирми започнаха да ги внасят, защото предпочитам да пазарувам от тях. Често обикалям и любимите ми книжарнички и магазинчета във Варна, но когато се налага купувам дигитални картинки on-line или любимите си печати от чужбина.

Предпочитаният от вас стил и техника на правене на картички?
Не знам как точно се нарича стилът ми, но аз го определям като „многоцветен – експанзивен - с цветя, дрънкулки и пак цветя”. Повечето картички имат оцветена картинка, много пластове дизайнерска хартия и много украса.
Любими са ми всякакви варианти на ретро стила – винтидж, шаби-шик и готик. Обичам и картички с ръчно-правени цветя или да се цапам с дистрес-мастила и акварели, но никак не ми се получава стила “Сlean and Simple”, може би защото при мен няма няма нищо нито “Clean”, нито „Simple” .

Какво време отделяте на хобито си и ако имахте повече време какво бихте направили?
За хобито си буквално крада време. Най-често проектите си ги замислям докато пътувам за или от работа.След това чакам децата да заспят или бабите да ги „погледат” малко, за да извадя всички кутии и да се захвана с майсторене. Ако имах повече време може би щях да експериментирам с нови техники и материали.

Разкажете за своята първа картичка и ако искате можете да я покажете.
Първите ми картички са правени много отдавна и са толкова смешни, но успях да изровя от архивите на мама една от тях, за да я видите.

Картичката, която считате за най-хубава, заредена с най-много емоции, значеща най-много за вас. Кога и по какъв повод я направихте?
Обичам си всяка картичка, но обикновено най-любима ми е последната, направена. Мисля, че ето с тази си казах „Е, ама аз наистина взех да се справям с това”
А една от последните ми любимки, заради невероятните цветове и начина по който се сътвори от само себе си е тази:

Вашето мнение за КФ и въобще какво значи блога за вас и какво бихте ни пожелали (по желание)?
Картикофурии беше един от първите блогове, които започнах да следя и много се зарадвах, че има такова българско местенце където да се събират идеи, да се срещат приятни хора и да се организират интересни инициативи. На сплотения им колектив пожелавам да имат време и сили да подържат дълги години това разкошно място, да намират верни съмишленици и да преливат от вдъхновение.
А на вас пожелавам порой от усмивки!

4 коментара:

district2 каза...

Много приятни творби, направени с любов, както и интересни и полезни страници! Бъдете все така вдъхновена, за да създавате малките си красоти!

BEARKIS каза...

Да знаеш,много ти се радавм,Кали и още веднъж-радвам се,че те познавам!!!

Valchen каза...

Винаги съзерцавам с голямо удоволствие твоите картички, Кали - както много точно си ги описала - многоцветни и експанзивни. Точно това чувствам всеки път като ги видя - експлозия от цветя и цветове!

Елена каза...

Прекрасни,цветни и пълни с много душа. Обичам да разглеждам творенията ти и се радвам,че научих нещо повече за теб самата:)